Bygglov – komplettera ansökan eller anmälan

Har du glömt någon handling eller har du fått ett meddelande om att kommunen saknar något för att kunna handlägga ditt ärende? Då kan du komplettera via en e-tjänst.

Komplettera din ansökan eller anmälan

Meddelande om komplettering

Har du fått ett meddelande från kommunen om att ditt ärende ska kompletteras, eller har du kommit på att du vill skicka in fler handlingar i ditt ärende? Som sökande, kontaktperson (ombud) eller kontrollansvarig kan du skicka kompletteringar i ditt pågående byggärende. Läs noga i ditt kompletteringsbrev vilka handlingar du ska komplettera med. Se även till så att de handlingar du skickar in uppfyller kommunens krav på ritningar

Logga in med ditt bank-ID

När du skickar in dina kompletteringar behöver du behöver logga in med ditt bank-ID. Eftersom att du loggar in med bank-ID kan du när som helst under din registrering spara och välja att fortsätta senare genom att gå in på ”Mina ärenden” längst upp på sidan.

När du har skickat in din komplettering

När dina kompletteringar har kommit in granskas dessa tillsammans med ditt ärende. Kommunen kommer att meddela dig om din ansökan är komplett. Handläggningstiden för ditt ärende startar inte förrän ditt ärende är komplett.