Säkra meddelanden

Säkra meddelanden är en tjänst för säker kommunikation mellan handläggare på kommunen och dig som invånare. Logga in med e-legitimation om du har fått ett säkert meddelande från Halmstads kommun.

Med hjälp av Säkra meddelanden kan du som invånare eller företagare ta emot och svara på meddelanden med känslig eller sekretessklassad information från kommunen på ett säkert och lagenligt sätt som enbart rätt mottagare kan ta del av. Tjänsten är ett komplement till traditionell e-post och post.

Tänk på att

Efter 30 dagar kommer ditt meddelande att raderas, oavsett om du har läst det eller inte. Har du inga andra meddelanden kommer även dina inloggningsuppgifter raderas.

Logga in på Säkra meddelanden

Så här går det till

  • Du får en avisering via e-post om att du har fått ett säkert meddelande från Halmstads kommun.
  • E-postmeddelandet från Halmstads kommun har avsändaradress noreply@halmstad.se .
  • I e-postmeddelandet bifogas en länk till den här webbsidan.
  • För att läsa och besvara ditt meddelande loggar du in med e-legitimation (Bank-id eller Mobilt Bank-id).

Spara ner konversationer och skickade filer

Vill du spara ner dina meddelande så gör du det genom att klick på länken ”Ladda ner din information”. Alla meddelanden och konversationer sparas ner som en komprimerad fil.

Du kan även spara ner enstaka meddelanden genom att gå in på meddelandet och klicka på ”Ladda ner som PDF”, men då bifogas inte filerna. Dessa får du spara separat.

Frågor om tjänsten

Har frågor om tjänsten, kontakta kommunen.