• Halmstads webbplatser

Kundcenters chatt

På halmstad.se kan du använda dig av en chattfunktion för att komma i direktkontakt med en kommunvägledare. Här kan du läsa om när chatten är öppen, hur det fungerar och vilka regler som gäller.

Chattens öppettider

Måndag–torsdag 7–16
Fredagar och dag innan helgdag 7–15

Den dialog du för med kommunvägledaren är direkt och ingen annan kan följa den under tiden. Däremot sparas all text i chatten och du kan få den skickad till dig efter avslutad chatt.

Kommunvägledaren som du har direktkontakt med är där för att hjälpa dig med ditt ärende och vi ber dig att använda ett vårdat språk. Vi önskar en dialog med god ton och som håller sig till ämnet.

Vi accepterar inte:

  • Kommentarer om etnisk tillhörighet, kön, sexuell läggning, politisk eller religiös tillhörighet om de saknar relevans i sammanhanget.
  • Rasistiska, främlingsfientliga eller sexistiska yttranden eller budskap.
  • Kommersiella budskap eller marknadsföring, erbjudanden om pengar eller gåvor.
  • Upphovsrättsligt skyddat material som du själv inte har skapat eller har rättigheterna till.
  • Uppmaningar till brott eller agerande som strider mot svensk lag.
  • Hot, trakasserier eller skvaller.

Vi förbehåller oss rätten att avsluta chatten vid överträdelse mot ovanstående regler.