Lunchföreläsning: Vår stad – vårt varumärke
- Guidade turer och föreläsningar
Varje plats i världen har sitt varumärke. Det handlar om olika länder, nationer, städer och även små byar som försöker att bygga sin identitet och visa sina möjligheter på ett bättre sätt än andra för att attrahera besökare och turister, företag och investerare, nya invånare och talanger. De flesta experterna inom platsmarknadsföring anser att invånarna är de bästa ambassadörerna för en plats, men vad menas med detta? På vilket sätt kan Halmstadborna påverka stadens varumärke och attraktivitet? Hur kan vi göra vår stad till en attraktivare plats att bo, arbeta, besöka och investera i?
Olga Rauhut Kompaniets, universitetslektor i marknadsföring vid Högskolan i Halmstad, föreläser.
Föreläsningen är en del av konceptet "Lunchföreläsningar" på Stadsbiblioteket.
Fri entré.
Ingen föranmälan, begränsat antal platser.
Biblioteken i Halmstad, Hallandsposten och Högskolan i Halmstad presenterar tillsammans en rad föreläsningar i lagom tid till lunch, om aktuella och intressanta ämnen - alla grundade i fakta och forskning. Föreläsarna verkar alla vid Högskolan i Halmstad och flera kommer även att skriva krönikor i Hallandsposten, så håll ögonen på tidningen också!
Föreläsningen kan även ses digitalt på biblioteken i Halmstads Facebooksida: https://fb.me/e/cEcONRf5D
Biblioteken skickar ut nyhetsbrev om aktuella och återkommande program via e-post. Prenumerera här.