Ciceron Assistent
I de flesta nämnder och styrelser används Ciceron Assistent för att läsa sammanträdeshandlingar. Ciceron Assistent är ett webbaserat verktyg och det krävs att du är ansluten till internet på din läsplatta, mobiltelefon eller dator för att du ska kunna använda Ciceron Assistent. Du har tillgång till handlingar i de nämnder och styrelser där du sitter som ledamot eller ersättare.
Du når Ciceron Assistent via en direktlänk som finns installerad på din surfplatta, men du kan också logga in på Assistenten via en dator. Då använder du dig av adressen https://assistenten.halmstad.se Länk till annan webbplats.
Du loggar in med det användarnamn och lösenord som ger dig tillträde till kommunens nätverk och e-post. Om du behöver byta lösenord eller har glömt ditt lösenord, kan du skapa ett nytt här Länk till annan webbplats..
Behöver du hjälp med att använda Ciceron Assistent?
- Ta del av kommunens introduktionsfilmer om Ciceron Assistent
- Ta hjälp av din nämnd- eller styrelsesekreterare, eller läs manualen för Ciceron Assistent.
- Använd den hjälpflik med information och de instruktionsfilmer som finns när du har loggat in i Ciceron Assistent.
- Har du en teknisk fråga om Ciceron Assistenten, kontakta IT-service på 035-13 75 00.