Distansstudier i gymnasieskola – beställ skollunch

Du som är elev på någon av kommunens gymnasieskolor kan beställa lunchlåda under distansundervisningen som är under coronapandemin. Alla elever som studerar på en kommunal gymnasieskola i Halmstad kan beställa lunchlåda, oavsett vart du bor.

Beställ senast onsdag

För att få lunchlåda måste myndig elev eller vårdnadshavare göra en beställning varje vecka. Beställ senast onsdagar klockan 23.59 inför varje vecka.

Meddela eventuell specialkost i din anmälan. Om du har behov av specialkost ska du ha anmält det sedan tidigare till skolan.

Beställ skollunch för avhämtning

Du behöver bank-ID för att logga in. Har du inte bank-ID kan du kontakta kommunen via e-post för att få hjälp med din beställning: skollunch.distans@halmstad.se

Här kan du hämta din lunchlåda

  • Getingeskolan
  • Gullbrandstorpsskolan
  • Söndrumsskolan (åk 5–9)
  • Trönningeskolan
  • Sannarpsgymnasiet
  • Kattegattgymnasiet (baksidan av matsalen, mot Slottsjordsvägen)
  • Österledsskolan

Tider för utlämning

För att minimera smittspridningen kommer utlämning av lunchlådor att ske vid följande tider:

  • På måndagar mellan klockan 15.00–17.00 hämtas lunchlådor för tisdag–torsdag
  • På torsdag mellan klockan 15.00–17.00 hämtas lunchlådor för fredag–måndag

Detta ingår i lunchen

Lunchen som erbjuds är en traditionell skollunch. Sallad och dryck ingår inte.

Vad händer om du inte hämtar lunchlådorna?

En elev som inte hämtar ut sina beställda lunchlådor vid två tillfällen kommer inte kunna beställa fler luncher under de nästkommande två veckorna. Efter de två veckorna är eleven välkommen att beställa lunchlådor som vanligt igen.

Kontakt

Om du har frågor, e-posta skollunch.distans@halmstad.se.