Dela sidan på sociala medier
Kontakta Halmstads kommun
Telefon | Öppettider för besökare | Besöksadress |
---|---|---|
035-13 70 00 | Måndag-torsdag | Rådhuset, Kyrkogatan 5 |
| Kl. 08.00 - 17.00 |
|
Telefontider | Fredag | Postadress |
Måndag-torsdag | Kl. 08.00 - 16.00 | 301 05 Halmstad |
Kl. 07.00 - 17.00 |
| |
Fredag |
| E-post |
Kl. 07.00 - 16.00 | Se karta![]() | direkt@halmstad.se |
Under vecka 4 kommer alla kunder med beviljade hemvårdsinsatser att få hem ett brev innehållandes en inkomstförfrågan för 2019 och information om avgifter för 2019.
För att räkna ut avgiftens storlek på beviljade insatser tar hemvårdsförvaltningen hänsyn till flera faktorer som dina inkomster, bostadskostnader, civilstånd och ålder samt vilken typ av omsorg du har fått beviljad. Detta görs genom att du får fylla i en inkomstförfrågan som skickas ut årligen. Är ni två i hushållet som har beviljade insatser ska båda lämna in en varsin inkomstförfrågan.
Du kan alltid välja att avstå från att få din avgift individuellt prövad, då betalar du istället fullt pris per dag för de insatser du fått beviljade.
Det är den högsta avgift du kan betala i månaden för dina beviljade insatser. Högsta avgiften (tidigare kallad maxtaxa) för 2019 ligger på 2089 kronor i månaden.
Du kan läsa mer om avgifter och hitta blanketter för inkomstförfrågan 2019 här.