Dela sidan på sociala medier

Kontakta Halmstads kommun

Telefon

Öppettider för besökare

Besöksadress

035-13 70 00

Måndag-torsdag

Rådhuset, Kyrkogatan 5

 

Kl. 08.00 - 17.00

 

Telefontider

Fredag

Postadress

Måndag-torsdag

Kl. 08.00 - 16.00

301 05 Halmstad

Kl. 07.00 - 17.00

 

 

Fredag

 

E-post

Kl. 07.00 - 16.00

Se kartalänk till annan webbplatsdirekt@halmstad.se

Omsorg & stöd

Vanliga frågor och svar

  • Hur ansöker jag om e-faktura?


    Hur får jag tillgång till e-faktura från Halmstads kommun?
    Anmälan till tjänsten e-faktura gör du i din Internetbank. Du letar upp Halmstads kommun i listan över de företag som är anslutna till elektronisk faktura och fyller sedan i anmälningsformuläret. Nästa gång du betalar en faktura från Halmstads kommun i din Internetbank kan du även följa den länk som visas för att komma till anmälningsformuläret.

  • Besked om donationsmedel från utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen?


    Du som sökt donationsmedel från utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen får besked efter den 10 december genom din bank. Besked om tilldelning lämnas endast på detta sätt, inte via brev, telefon eller besök hos kommunen. Om du sökt donationsmedel men inte fått något besked betyder det att du inte har blivit beviljad något donationsmedel i aktuell ansökningsperiod. Utdelningen av donationsmedel från utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen görs i mitten av december. Det sker en inbetalning på angivet konto.
  • Vilket stöd kan jag få som anhörig?


  • Medborgarlöften


    Medborgarlöften är ett nytt sätt att arbeta brottsförebyggande. Kommunen kommer tillsammans med polisen fram till konkreta åtgärder som ska leda till att invånare i Halmstad känner sig tryggare och att brottsligheten minskar. Om du vill vara med och påverka är du välkommen att svara på några frågor. Fyll i formuläret här.
  • Hur bekräftar jag faderskap?


    När ett par som inte är gifta får barn, får familjerättsenheten veta det via folkbokföringen och kontaktar modern via brev. Hon kan då välja att skicka tillbaka uppgifter om fadern via brev eller att fylla i formuläret om faderskap på webben. Det går bra att fylla i formuläret innan barnet är fött. Efter det blir föräldrarna kontaktade för att boka tid för att bekräfta faderskapet på familjerättsenheten. Båda föräldrarna behöver ha giltig legitimation med sig vid besöket.

  • Hur söker jag trygghetslarm?


    För att känna trygghet i bostaden dygnet runt kan ett trygghetslarm vara till hjälp. Med ett trygghetslarm kan du enkelt påkalla hjälp vid oförutsedda händelser, till exempel om du ramlar eller blir akut sjuk. Ansökan om och uppsägning av trygghetslarm gör du genom att ringa till 035-13 70 00 eller e-posta till direkt@halmstad.se. Du kan också ladda ner blankett eller söka via e-tjänst.