Näringslivsforum med fokus på upphandling

Hur är det att göra affärer med kommunen och hur kan vi skapa en bättre dialog med dig som företagare? Vilka krav kommer Halmstads kommun att ställa på leverantörer i framtiden? De frågorna får svar på Näringslivsforum med fokus på upphandling tisdagen den 9 november.

Inbjudan kommer från Halmstads kommun och Näringslivsrådet och riktas till dig som är företagare samt till politiker och tjänstepersoner.

Under två timmar får du lyssna till både företagare och tjänstepersoner. Du får dessutom möjlighet att tycka till i gruppdiskussioner, där du även kan ställa frågor till våra upphandlare. Tillsammans driver vi utvecklingen mot affärsmässighet och sunda affärer!

Välkommen till dialogmöte!
Upphandlingsenheten, Halmstads kommun

Dag och tid

Tisdagen den 9 november klockan 15.00–17.00.

Länk

Mötet är digitalt och hålls genom Teams. Vi skickar en länk en dag i förväg.

Anmälan

Senast den 2 november. Observera att antalet platser är begränat. Anmäl dig gärna idag för att säkert få vara med!

Program

  • Kommunen som kund – vad kan vi förbättra tillsammans?
    Upphandlare, Halmstads kommun
  • Gruppdiskussion
  • Innovations- och funktionsupphandling kan bli en ny möjlighet för leverantörer
    Vad innebär det i praktiken?
    Natalie Hoonk, Halmstads kommun, och representanter för företaget Input interiör
  • Gruppdiskussion inklusive paus
  • Strategisk upphandling för ett hållbart Halmstad
    Hur kan vi gemensamt förbereda omställning till ett ekologisk, socialt och ekonomiskt hållbart samhälle? Vad är syftet med kommunens hållbarhetsrapport?
    Alexandra Sandberg, Halmstads kommun, och representanter för företaget Kents textiltryck
  • Gruppdiskussion
  • Avslutning