• Halmstads webbplatser

Lotta Nord slutar som digitaliserings- och styrningsdirektör

Lotta Nord har fått ett nytt jobb som förvaltningsdirektör för Habilitering & Hälsa i Västra Götalandsregionen. Hon slutar därmed sin tjänst som direktör på kommunledningsförvaltningen.

Lotta Nord började i Halmstads kommun i augusti 2024. Hon har lett arbetet med digitalisering, styrning och hållbarhet på kommunledningsförvaltningen. Hon har bland annat satt samman och drivit utvecklingsrådet som består av representanter med ansvar för utvecklingsfrågor från förvaltningar och bolag.

– Det har varit en förmån att få arbeta med så många drivna och kreativa kollegor här i Halmstad, jag brinner för välfärdsfrågor och att vi tillsammans skapar nytta för dem vi är till för. Nu dök det upp en möjlighet i Västra Götaland som jag har svårt att tacka nej till, säger Lotta Nord.

Lotta Nord arbetar kvar i Halmstad till 31 augusti.

– Lotta har bidragit med helhetssyn och kunnande, inte minst inom utvecklingsfrågorna. Jag önskar henne varmt lycka till i det nya uppdraget, säger kommundirektör Mattias Rossköld.