Dela sidan på sociala medier

Kontakta Halmstads kommun

Telefon

Öppettider för besökare

Besöksadress

035-13 70 00

Måndag-torsdag

Rådhuset, Kyrkogatan 5

 

Kl. 08.00 - 17.00

 

Telefontider

Fredag

Postadress

Måndag-torsdag

Kl. 08.00 - 16.00

301 05 Halmstad

Kl. 07.00 - 17.00

 

 

Fredag

 

E-post

Kl. 07.00 - 16.00

Se kartalänk till annan webbplatsdirekt@halmstad.se

Human Resources

Akutrekryterare

Uppdrag

Som akutrekryterare till vår bemanningsenhet på hemvårdsförvaltningen så ansvarar du för all akutrekrytering av undersköterskor/vårdbiträden i
äldreomsorgen. Du kommer att vara en i teamet på bemanningsenheten. Arbetet på bemanningsenheten
är schemalagt och helgtjänstgöring ingår.

Kompetens

Du bör ha en lämplig gymnasieutbildning. Du bör ha erfarenhet av rekryteringsarbete och det är positivt om du har jobbat i verksamhet med inriktning mot äldreomsorg tidigare. Vi förutsätter att du har lätt för att samarbeta med andra och att du har god servicekänsla och kommunikationsförmåga. Du ska ha goda IT-kunskaper och gärna erfarenhet från något rekryteringsverktyg. Vårt verksamhetssystem är Intelliplan och Intellitime.

Mer information och kontakt

Hemvårdsförvaltningen

 

Arbetsmiljökonsult

Uppdrag

Som arbetsmiljökonsult stödjer och samarbetar du med chefer för att skapa en god fysisk arbetsmiljö för såväl personal som barn och elever. Du arbetar med arbetsmiljöronder, riskanalyser, bandskydd, miljö- och hälsoskyddsfrågor och städ- och måltidsfrågor. Du samarbetar ofta med tjänstemän inom andra förvaltningar och organisationer som till exempel medarbetare på räddningstjänsten, fastighetskontoret och miljöförvaltningen.

Kompetens

Du ska ha högskoleutbildning med inriktning mot arbetsmiljöfrågor eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

Mer information och kontakt

Barn- och ungdomsförvaltningen

  

HR-ansvarig

Uppdrag

Du ansvarar för att utveckla, driva och samordna en förvaltnings eller ett bolags HR-frågor inom ett eller flera områden: rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsrätt och kompetensutveckling. På ditt ansvar ligger även att genomföra och följa upp kommunens HR-riktlinjer. Som HR-ansvarig arbetar du inom någon/något av våra mindre förvaltningar eller bolag med alla de områden som nämns ovan. Oftast ingår du också i verksamhetens ledningsgrupp.

Kompetens

Du har en akademisk utbildning inom HR-området eller motsvarande. Du ska ha några års erfarenhet inom HR-arbete. Som person är du flexibel, strukturerad och serviceinriktad. Du ser tydligt sambandet mellan verksamhetens behov och HR. 

Mer information och kontakt

Kommunledningsförvaltningen

 

HR-assistent

Uppdrag

Som HR-assistent arbetar du med att stödja och avlasta chefer och HR i det administrativa personalarbetet. Du granskar, sammanställer och bearbetar underlag. Du ger dessutom råd och stöd i många praktiska frågor.

Kompetens

Du har en akademisk utbildning inom HR-området eller motsvarande.

Mer information och kontakt

Kommunledningsförvaltningen

 

HR-konsult

Uppdrag

Som HR-konsult ger du kvalitativt stöd i personalfrågor till första linjens chefer, i första hand inom rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt och personalplanering. Du följer även upp processer, rutiner och arbetssätt inom HR och säkerställer att arbetet följer kommunens HR-vision.

Kompetens

Du har en akademisk utbildning inom HR-området eller motsvarande. Som person är du flexibel, strukturerad och serviceinriktad. Du kan tydligt se sambandet mellan verksamhetens behov och HR-frågor. 

Mer information och kontakt

Kommunledningsförvaltningen

 

HR-strateg

Uppdrag

Som HR-strateg arbetar du strategiskt och målmedvetet med kommunövergripande personalfrågor. Ditt uppdrag är att styra, stödja och samordna förvaltningarnas och bolagens HR-arbete enligt kommunens riktlinjer. Du bevakar omvärlden och strävar efter att Halmstads kommun ska agera som en arbetsgivare. 

Kompetens

Du har en högskoleexamen inom HR-området eller liknande samt flera års erfarenhet av HR-arbete. Som person har du förmåga att se helheten och sambandet mellan HR och verksamhetens behov. Du är drivande, strategisk och engagerande.

Mer information och kontakt

Kommunledningsförvaltningen

 

HR-utvecklare

Uppdrag

Som HR-utvecklare i Halmstads kommun ansvarar du för att utveckla, driva och samordna en förvaltnings eller ett bolags HR-frågor inom ett eller flera områden: rekrytering, arbetsmiljö, rehabilitering, arbetsrätt, kompetensutveckling. På ditt ansvar ligger även att genomföra och följa upp kommunens HR-riktlinjer.

Kompetens

Du har en akademisk utbildning inom PA-området eller motsvarande. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom HR-arbete. Som person är du flexibel, strukturerad och serviceinriktad. Du ser tydligt sambandet mellan verksamhetens behov och HR. 

Mer information och kontakt

Kommunledningsförvaltningen

 

Lönekonsult

Uppdrag

Som lönekonsult spelar du en viktig roll för våra medarbetare som får lön varje månad. Du har huvudansvaret för löneutbetalningar och arbetar med hela löneprocessen och dessutom med support, information och rådgivning till anställda och chefer i olika lönefrågor. Arbetet som lönekonsult är en blandning av personaladministration, ekonomifrågor och systemteknik, vilket ger en kunskapsmässig bredd.

Kompetens

Utbildning på fymnasienivå eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer viktig. Erfarenhet av löneadministration, datasystem och kunskaper i avtal och lagar som reglerar kommunala anställningar är meriterande. Du är serviceinriktad, noggrann och flexibel och är bra på att samarbeta. 

Mer information och kontakt

Kommunledningsförvaltningen