Dela sidan på sociala medier

Kontakta Halmstads kommun

Telefon

Öppettider för besökare

Besöksadress

035-13 70 00

Måndag-torsdag

Rådhuset, Kyrkogatan 5

 

Kl. 08.00 - 17.00

 

Telefontider

Fredag

Postadress

Måndag-torsdag

Kl. 08.00 - 16.00

301 05 Halmstad

Kl. 07.00 - 17.00

 

 

Fredag

 

E-post

Kl. 07.00 - 16.00

Se kartalänk till annan webbplatsdirekt@halmstad.se

Gymnasieskolan

Gymnasieskolan är för dig
som mellan 16 och 20 år.
Du kan söka till gymnasiet
om du är 19 år eller yngre.
Har du fyllt 20 år
kan du gå på vuxenutbildningen.

Ingen måste gå gymnasieskolan,
men det är en viktig utbildning.
Du lär dig mycket
och får nya vänner och intressen.

Du kan välja vad du vill studera
genom att välja
mellan olika program och kurser.
Studie- och yrkesvägledare finns
på alla Halmstads gymnasieskolor.
De kan hjälpa dig
att hitta rätt studier för dig.

På Halmstads kommuns gymnasieskolor
finns ny teknik, café, laboratoriesalar,
elevråd, skoltidning, internet
och rum där du kan vara med dina kompisar.

De här gymnasieskolorna
finns i Halmstads kommun:

  • Kattegattgymnasiet
  • Klaragymnasiet
  • Sannarpsgymnasiet
  • Sturegymnasiet

Gymnasiesärskolan finns på alla skolorna
utom Klaragymnasiet.