Dela sidan på sociala medier

Kontakta Halmstads kommun

Telefon

Öppettider för besökare

Besöksadress

035-13 70 00

Måndag-torsdag

Rådhuset, Kyrkogatan 5

 

Kl. 08.00 - 17.00

 

Telefontider

Fredag

Postadress

Måndag-torsdag

Kl. 08.00 - 16.00

301 05 Halmstad

Kl. 07.00 - 17.00

 

 

Fredag

 

E-post

Kl. 07.00 - 16.00

Se kartalänk till annan webbplatsdirekt@halmstad.se

Anslagstavla

På anslagstavlan publiceras tillkännagivanden, kungörelser och justerade protokoll. Från och med den 1 januari 2018 ersätter denna digitala anslagstavla den fysiska anslagstavlan i rådhuset. Läs mer om anslagstavlan.

Är du intresserad av en specifik nämnd? Filtrera träffarna genom att skriva i rutan nedan.

  1. Byggnadsnämnden2019-04-10
    • Justerat protokoll
    InstansByggnadsnämnden
    Paragrafer§§ 30 - 46
    Förvaringsplats för protokolletByggnadskontoret, rådhuset
    SekreterareMaria Isacsson
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.

    Text

  2. Nämnden för Laholmsbuktens VA
    • Justerat protokoll
    InstansNämnden för Laholmsbuktens VA
    Paragrafer§§ 40-43, 45-50
    Förvaringsplats för protokolletNämnden för Laholmsbuktens VA, Stationsgatan 48A
    SekreterareCarina Malmgren
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  3. Kommunstyrelsens förhandlingsdelegation 2019-04-09
    • Justerat protokoll
    InstansKommunstyrelsens förhandlingsdelegation
    Paragrafer§§ 13-14
    Förvaringsplats för protokolletKommunstyrelsens kansli, rådhuset
    SekreterareRoland Norrman
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  4. Kommunfullmäktige 2019-04-25
    • Kallelse
    InstansKommunfullmäktige
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.

    Kommunfullmäktige i Halmstads kommun kallas till sammanträde i Rådhuset torsdagen den 25 april 2019 kl 14.00. Kommunfullmäktiges sammanträden är offentliga. På 4:e våningen i Rådhuset finns åhörarläktare dit allmänheten är välkommen.

    Sammanträdet inleds med:
    - Utdelning av pris till Årets bästa arbetsplats
    - Allmänhetens fråga
    - Ledamöternas frågestund

    1) Val av justerare; 2) Kommunala bolag - årsredovisningar 2018; 3) Nämndernas verksamhetsberättelser 2018; 4) Årsredovisning 2018; 5) Kommunrevisorernas revisionsberättelse för år 2018; 6) Strategisk plan; 7) Framtida styrform för LBVA; 8) Sammanslagning av byggnadskontoret och miljöförvaltningen; 9) Redovisning av motioner som inte är slutligt beredda; 10) Redovisning över uppdrag givna av kommunfullmäktige; 11) Interpellation om skolbyggnation; 12) Valärenden; 13) Anmälningsärenden

    Halmstad den 17 april 2019

    Andreas Bergman
    Kommunfullmäktiges ordförande


    Den som önskar vidare information om kommunfullmäktige eller andra kommunala frågor är välkommen att besöka Rådhusets reception eller kommunstyrelsens kansli.

    Kommunfullmäktiges sammanträde kan ses live eller eftersänt på www.halmstad.se/livelänk till annan webbplats.

    Allmänheten har möjlighet att ställa frågor till kommunfullmäktige. Dessa ska vara undertecknade och skickas in till Kommunfullmäktige, Box 153, 301 05 Halmstad.

  5. Nämnden för Laholmsbuktens VA 2019-04-15
    • Justerat protokoll
    InstansNämnden för Laholmsbuktens VA
    Paragrafer§ 44, omedelbart justerad
    Förvaringsplats för protokolletNämnden för Laholmsbuktens VA, Stationsgatan 48A
    SekreterareCarina Malmgren
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  6. Utbildnings- och arbetsmarknadsnämndens individutskott 2019-04-15
    • Justerat protokoll
    InstansUtbildnings- och arbetsmarknadsnämndens individutskott
    Paragrafer18-20
    Förvaringsplats för protokolletUtbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen, Fredriksvallsgatan 7
    SekreterareAnna Carlgren
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  7. Kommunala funktionsrättsrådet 2019-04-04
    • Justerat protokoll
    InstansKommunala funktionsrättsrådet
    Paragrafer1-16
    Förvaringsplats för protokolletSocialförvaltningen, Ernst Wigforss plats 5
    SekreterareTorbjörn Lagergren
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  8. Kommunstyrelsens personal- och ledningsutskott 2019-04-09
    • Justerat protokoll
    InstansKommunstyrelsens personal- och ledningsutskott
    Paragrafer§§ 51-61
    Förvaringsplats för protokolletKommunstyrelsens kansli, rådhuset
    SekreterareEda Kalatch
    Nedladdningsbart protokoll190409-kplu-protokoll.pdfPDF
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  9. Socialnämndens individutskott 2019-04-11
    • Justerat protokoll
    InstansSocialnämndens individutskott
    Paragrafer141-170
    Förvaringsplats för protokolletSocialförvaltningen, Ernst Wigforss plats 5
    SekreterareZhale Rashid
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  10. Kommunstyrelsen 2019-04-02
    • Justerat protokoll
    InstansKommunstyrelsen
    Paragrafer§§ 77-109
    Förvaringsplats för protokolletKommunstyrelsens kansli, rådhuset
    SekreterareAndrea Egerlundh
    Nedladdningsbart protokoll190402-ks-protokoll.pdfPDF
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.
  11. Kommunstyrelsens utskott för tillväxt och hållbar utveckling 2019-04-09
    • Justerat protokoll
    InstansKommunstyrelsens utskott för tillväxt och hållbar utveckling
    Paragrafer§§ 49-58
    Förvaringsplats för protokolletKommunstyrelsens kansli, rådhuset
    SekreterareSusanne Johansson
    Nedladdningsbart protokoll190409-kthu-protokoll.pdfPDF
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  12. Kommunstyrelsens samhällsbyggnadsutskott 2019-04-09
    • Justerat protokoll
    InstansKommunstyrelsens samhällsbyggnadsutskott
    Paragrafer§§ 51-68
    Förvaringsplats för protokolletRådhuset
    SekreterareUlrica Holm
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  13. Servicenämnden 2019-04-08
    • Justerat protokoll
    InstansServicenämnden
    Förvaringsplats för protokolletServicekontoret, Torsgatan 1
    Nedladdningsbart protokollHandlingar och protokoll
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  14. Kommunstyrelsens förhandlingsdelegation 2019-03-20
    • Justerat protokoll
    InstansKommunstyrelsens förhandlingsdelegation
    Förvaringsplats för protokolletKommunstyrelsens kansli, rådhuset
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  15. Fastighetsnämnden 2019-03-27
    • Justerat protokoll
    InstansFastighetsnämnden
    Paragrafer14-19
    Förvaringsplats för protokolletFastighetskontoret, Nymansgatan 23
    SekreterareSofia Lyberg
    Nedladdningsbart protokollHandlingar och protokoll
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  16. Barn- och ungdomsnämnden 2019-03-27
    • Justerat protokoll
    InstansBarn- och ungdomsnämnden
    Paragrafer§§ 24-35
    Förvaringsplats för protokolletBarn- och ungdomsförvaltningens arkiv, Nymansgatan 23
    SekreterareMalin Johansson
    Nedladdningsbart protokoll190327-bun-protokoll.pdfPDF
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  17. Kulturnämnden 2019-03-27
    • Justerat protokoll
    InstansKulturnämnden
    Förvaringsplats för protokolletKulturförvaltningens kontor, Kungsgatan 25
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.
  18. Utbildnings- och arbetsmarknadsnämndens individutskott 2019-04-01
    • Justerat protokoll
    InstansUtbildnings- och arbetsmarknadsnämndens individutskott
    Förvaringsplats för protokolletUtbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen, Fredriksvallsgatan 7
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  19. Teknik-och fritidsnämnden 2019-03-25
    • Justerat protokoll
    InstansTeknik- och fritidsnämnden
    Paragrafer§§ 26-39
    Förvaringsplats för protokolletTeknik- och fritidsnämnden, Stationsgatan 48A
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


  20. Plansamråd 2019-03-19
    • Kungörelse
    InstansKommunstyrelsens samhällsbyggnadsutskott
    Förvaringsplats för handlingarnawww.halmstad.se/detaljplaner
    DokumentKungörelse HP samråd-Söndrum till hemsidan.pdfPDF
    Tillkännagivandet publicerat t.o.m.


När kan jag överklaga ett beslut?

Du som är medlem av Halmstads kommun har rätt att få lagligheten av kommunens beslut prövad. Överklagandet ska ske skriftligt och det ska framgå vilket beslut du överklagar. Överklagandet ska ha kommit in till Förvaltningsrätten inom tre veckor från den dag då det tillkännagavs på anslagstavlan att protokollet över beslutet justerats. Du måste ange samtliga omständigheter som överklagandet grundas på inom de tre veckorna.