Dela sidan på sociala medier

Kontakta Halmstads kommun

Telefon

Öppettider för besökare

Besöksadress

035-13 70 00

Måndag-torsdag

Rådhuset, Kyrkogatan 5

 

Kl. 08.00 - 17.00

 

Telefontider

Fredag

Postadress

Måndag-torsdag

Kl. 08.00 - 16.00

301 05 Halmstad

Kl. 07.00 - 17.00

 

 

Fredag

 

E-post

Kl. 07.00 - 16.00

Se kartalänk till annan webbplatsdirekt@halmstad.se

Felaktiga fakturor skickade till hemvårdsförvaltningens kunder 

På grund av tekniska problem med ett IT-system har felaktiga fakturor gått ut till en del av hemvårdsförvaltningens kunder i april månad.

För nuvarande vet man inte hur många som kan ha fått felaktiga fakturor utställda.

De som kan ha blivit drabbade är:

  • Kunder med fri avlösarservice i upp till 20 timmar som blivit fakturerade för dessa timmar
  • Kunder med fria HSL-insatser som blivit fakturerade för dessa insatser.
  • Kunder med hemtjänstinsatser i upp till 10 timmar i månaden.

De som inte berörs är:

  • Kunder med insatser som når upp till maxtaxabeloppet, exempelvis om man har hemtjänstinsatser i mer än 10 timmar per månad.

Hemvårdsförvaltningen uppmanar alla sina kunder att vara extra observanta på sina fakturor. På grund av att omfattningen på problemet fortfarande är okänd behöver alla kunder som fått felaktiga fakturor höra av sig till Halmstad direkt (035-13 70 00) för att få sin avgift korrigerad.

– Vi beklagar det inträffade. Vi har vidtagit de åtgärder vi kan för att minimera problemen det här har orsakat för våra kunder. Vi har även en tät kontakt med leverantören av systemet där de i sin tur arbetar på att lösa de tekniska problemen och för att säkerställa att detta inte ska upprepas framöver säger Anneli Lundgren, kvalitets- och utvecklingschef på hemvårdsförvaltningen.

Frågor eller funderingar?

Kontakta Halmstads kommun 035-13 70 00
direkt@halmstad.se
Följ Halmstads kommun på Facebooklänk till annan webbplats