IT-tekniker

Om arbetsplatsen

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Servicekontoret bidrar till en bättre vardag för kommunens invånare och verksamheter med tjänster inom bland annat måltider, fastighets- och verksamhetsservice, IT, fordon, personal- och löneadministration samt invånarvägledning. Brinner du för att ge bra service? Välkommen till oss, en professionell organisation i ständig utveckling som arbetar aktivt med service och engagemang. Vi på IT-service erbjuder en utvecklande och spännande roll i en förvaltning i framkant som drivs av utveckling och innovation. Hos oss har du goda karriär- och utvecklingsmöjligheter och chansen att bidra till att Halmstads kommuninvånare "får ut mer av livet". Vi eftersträvar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa.

Arbetsuppgifter

I rollen som supporttekniker i vår Servicedesk arbetar du med att ge Halmstads kommuns medarbetare bästa tänkbara IT-support, till exempel via telefon, supportportal, chatt, kundmottagning, på-platsen-support osv. Vi i Servicedesk arbetar även i olika projekt, med olika ansvarsroller och problemlösning. Vår Servicedesk är uppdelad i 1st-line och 2nd-line support. Vi strävar alltid efter att hjälpa kommunens medarbetare på bästa sätt. Vi gör det med mycket bra bemötande, god service, korta ledtider, tydliga besked och hög kvalitet. Vi driver ett kontinuerligt förbättringsarbete där vår ambition är en förflyttning till mer proaktiv support, med målbilden att kunna ge agil dygnet-runt-service genom tydliga självhjälpsguider, väl utvecklad självservice, en problemfri IT-miljö och hög tillgänglighet. Därigenom är vi en förebild för hur man arbetar med IT-support, du är en del i detta arbete.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen behöver du : - vara nyfiken och ha ett genuint intresse för IT-frågor och service, och därigenom är du van vid att omvärldsbevaka - ha en vilja att bidra till din egen, verksamhetens och Halmstad kommuns utveckling - vara en problemlösare, analytisk och uppgiftsorienterad i kombination med att du har en hög servicekänsla där kundens bästa alltid står i fokus. - ha förmågan att kunna sätta dig in i kundernas behov och verksamhet samt ha förmågan att se möjligheter framför problem. - brinna för att hjälpa användare på ett pedagogiskt och professionellt sätt. - vara van vid att arbeta självständigt men ändå i nära samarbete med dina kolleger och har en god dokumentationsförmåga och ett högt ansvarstagande. - god social kompetens - vara en generalist med en bred uppdaterad kompetens inom IT - kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift - ha B-körkort Det är meriterande om: - du har arbetet i ServiceNow - du har erfarenhet av ITIL Bra att veta: Kompetenstest kan komma att genomföras vid intervjutillfällena Säkerhetsprövning klass 2 eller 3 kommer att utföras i samband med anställning. Vår support har öppettider, vilket innebär schemaläggning i t ex 1st line. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en komplex och utvecklande IT-miljö med kompetenta medarbetare.

Fakta om tjänsten

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt ök
Publicerad
2021-04-30
Ansök senast
2021-05-16

Upplysningar

  • Lars Nilsander
    Verksamhetschef
    Telefon: 035-18 25 20
    E-post: Lars Nilsander
  • Frida Olsén-Björk
    HR
    E-post: Frida Olsén-Björk
  • Marika Fransson
    Vision
    Telefon: 070-5936257
  • Ola Norlander
    Sveriges Ingenjörer
    Telefon: 070-6030002

Ansökan

Referensnummer
SE 2021-00068 Ansök

Övrig information

Som medarbetare hos oss delar och bidrar du till vår gemensamma arbetskultur. Den uttrycks i våra lönekriterier, se dem på https://bit.ly/2VbZwaT Vi uppmuntrar till god hälsa och regelbunden rörelse. Halmstads kommun erbjuder ett friskvårdsbidrag till alla anställda. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit. Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.