Controller till Hemvårdsförvaltningen

Om arbetsplatsen

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.

Arbetsuppgifter

Nu söker vi dig som vill ge ett strategiskt och operativt controllerstöd på Hemvårdförvaltningen. I tjänsten ingår att göra utredningar och ta fram beslutsunderlag inom områden som hemsjukvård samt service- och omsorg för våra äldre i Halmstad. Uppdragen är ofta strategiska men varierar i omfattning och svårighetsgrad. Ett arbetsområde som växer är till exempel ansökan och uppföljning av statsbidrag. Controllern kommer att vara förvaltningens kontaktperson i upphandlingsfrågor och samarbetar nära upphandlingsenheten på kommunledningsförvaltningen. Du kommer att göra uppföljningar och analys av kostnader, medverka i förstudier, ta fram kravställningar, göra direktupphandlingar, annonsera i elektroniska databaser samt utvärdera inkomna anbud. Du kommer tillsammans med förvaltningens inköpsteam att arbeta både konsultativt och operativt i upphandlingsfrågor. Du kommer att vara vår expert inom området på Hemvårdsförvaltningen. Du ska tycka om att förbättra och effektivisera rutiner och processer, du är bra på att skapa struktur, är initiativrik och delar generöst med dig av din kompetens och erfarenhet. Du har god analytisk förmåga och är van att jobba med både detaljer och helheter.

Kvalifikationer

Du ska ha: •minst högskoleexamen inom ekonomi på högskole/universitetsnivå eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig. •arbetat som controller eller ekonom i offentlig verksamhet i minst 1 år •en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska •vana vid att skriva rapporter, tjänsteskrivelser och yttranden Meriterande är: •god vana att svara på remisser och andra typer av skrivelser •längre eller kortare utbildning inom upphandlingsfrågor •arbetsmässig erfarenhet av direktupphandlingsprocesser från start till slut inklusive god kunskap om bland annat LOU och LOV. •kompetens inom verksamhetsområden som Hemvårdsförvaltningen täcker. Ser du det som en spännande utmaning att medverka till att göra vår verksamhet ännu bättre? Hos oss får du möjlighet att arbeta tillsammans med kollegor som uttrycker att deras arbete kännetecknas av arbetsglädje. Vi är en avdelning med hög trivsel och gemenskap. Vi är måna om att hjälpa och göra varandra bättre. Är det dig vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!

Fakta om tjänsten

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Tillträde
Så snart som möjligt, enligt överenskommelse.
Publicerad
2021-12-22
Ansök senast
2022-01-20

Upplysningar

  • Karin Quander
    Avdelningschef ekonomi & administration
    Telefon: 070-2238702
    E-post: Karin Quander
  • Anna Cedergren
    HR-Specialist, Kommunledningsförvaltningen
    E-post: Anna Cedergren
  • Markus Andersson
    Vision
    Telefon: 072-585 62 10
    E-post: Markus Andersson

Ansökan

Referensnummer
C71693 - 2021 Ansök

Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!