Undersköterskor till hjärtats hemtjänst

Om arbetsplatsen

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare. Hjärtats hemtjänst utgår från lokaler på Fyllinge och utför insatser till kunder boende på Vallås, Snöstorp, Brogård, Fyllinge, Östra stranden, Trönninge, Eldsberga med omnejd. Hjärtats hemtjänst är den första hemtjänsten i Sverige som bedrivs som intraprenad. Det innebär att den drivs i kommunal regi, där vi anställda har utökade möjligheter att utveckla verksamheten. Vi har fantastiska hälsoinspiratörer som arbetar mycket med roliga aktiviteter för att få till en härlig gemenskap. Det ska vara roligt att komma till jobbet!

Arbetsuppgifter

Hos oss utgår vi från den enskilde kundens behov och önskemål för att utforma vård, omsorg och service i nära samarbete med sköterskor, arbetsterapeuter och sjukgymnaster. En dag hos oss innebär vård och omsorgsuppgifter, delegerade HSL insatser och service tillsammans med härliga kollegor. Till din hjälp har du en rad digitala hjälpmedel. Vi har digitala lösningar för att registrera våra insatser hos kunder, att signera givna läkemedel och att dokumentera i vårt verksamhetssystem och kvalitetssäkringssystem. Vi använder även digitala nycklar för ett säkert och tryggt arbetssätt. Våra digitala lösningar i arbetet innebär att du förväntas kunna använda både dator och mobiltelefon. Vi kör både automatväxlade elbilar och manuella bilar samt el-cyklar. Du förväntas kunna använda samtliga fordon. I vårt dagliga arbete krävs det att du har initiativförmåga och kan jobba självständigt men även i grupp. Detta är extra viktigt då du kommer arbeta i en intraprenad där vårt mål är att ständigt ligga i framkant. Som en del av intraprenaden förväntas man vara framåtsträvande och komma med förbättringsförslag och att ha en konstruktiv inställning.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har undersköterskeexamen och är positiv till digitaliseringen som pågår i samhället och som även påverkar vår arbetsdag, varje dag. Du är glad och positiv som person, du är också lyhörd då det är viktigt för att skapa förtroende och trygghet för kunden. Vi förväntar oss att du har ett gott bemötande, är kommunikativ och att du arbetar efter hemvårdsförvaltningen värdegrund: Tillit, respekt och ödmjukhet. Det är inget krav men meriterande om du har arbetat i de verksamhetssystem som vi använder, exempelvis LifeCare, Heroma och Intraphone. Kunskap och erfarenhet av dokumentation i system via mobiltelefon eller dator är ett krav för tjänsten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-Körkort för personbil krävs för tjänsten.

Fakta om tjänsten

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Publicerad
2022-05-11
Ansök senast
2022-06-01

Upplysningar

  • Linda Ajeti
    Enhetschef
    Telefon: 073-345 51 70
  • Victoria Danielsson
    Enhetschef
    E-post: Victoria Danielsson
  • Kommunal
    Telefon: 035-138070

Ansökan

Referensnummer
C88330 - 2022 Ansök

Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Tjänsterna tillsätts löpande! Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg, betyg och referenser. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag på polisens hemsida med ditt bank- id. Öppna E-tjänsten och beställ - "kontroll av egna uppgifter". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med och uppvisas i samband med rekryteringen Varmt välkommen med din ansökan!