Avgiftshandläggare till vikariat

Om arbetsplatsen

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen skall vara en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.

Arbetsuppgifter

Som avgiftshandläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att beräkna och fatta beslut om avgift utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Nu söker vi extra kollegor till avgiftsenheten i samband med införandet av nytt verksamhetssystem. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att handlägga och att hantera avgiftsärenden, att överföra uppgifter från nuvarande verksamhetssystem till nya system samt att arbeta med ev. andra uppgifter som uppstår i samband med övergången.

Kvalifikationer

Vi söker primärt dig som har erfarenhet av arbete med avgiftsärenden inom äldreomsorgen eller likvärdiga arbetsuppgifter, som har lägst tre årshögskolekompetens med fördel inom administration och ekonomi eller annan utbildning som vi finner likvärdig för tjänsten. Du behöver ha en hög digital förmåga att snabbt behärska tekniska och digitala verksamhetssystem då du kommer att arbeta i flera olika digitala system. Hjälpas åt i teamet och ett gott samarbete med olika enheter inom hemvårdsförvaltningen är viktiga grunder i vår enhet. - Du har ett självständigt arbetssätt, är strukturerad, med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. - Du har en god samarbetsförmåga. - Du är van att planera både på kort och lång sikt och du ser till att dina uppgifter slutföres i tid. - Du är noggrann och följer det regelverk som finns för arbetet. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är lugn, tillmötesgående och har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och hitta lösningar. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Fakta om tjänsten

Anställningsform
Tidsbegränsad anställning
Omfattning
Heltid
Tillträde
9 september-2021
Tidsbegränsad till
2021-11-30
Publicerad
2021-04-22
Ansök senast
2021-05-16

Upplysningar

  • Åsa Rane
    Chefsstöd
    Telefon: 035-137000
  • Susanne Nilsson
    Samordnare, avgiftsenheten
    Telefon: 035-137000
  • Vision
    Telefon: 076-880 91 11

Ansökan

Referensnummer
C53766 - 2021 Ansök

Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag 442.3 på polisens hemsida. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Utdraget ska tas med och uppvisas i samband med rekryteringen. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Vi kan komma att kalla till intervjuer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan!