Administrativ handläggare

Om arbetsplatsen

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Bygg- och miljöförvaltningen ska genom sitt uppdrag möjliggöra en god livsmiljö för invånare, besökare och näringsidkare i ett växande Halmstad. Organisationen är i ett starkt utvecklingsskede både gällande service och som en viktig aktör i att bygga en hållbar kommun. Vi strävar efter ett processorienterat arbetssätt samt serviceperspektiv. Våra ambitioner är höga och nu söker vi dig som vill vara med på förvaltningens resa att bidra till att vi är en myndighet som man vill ha och göra med och genom detta också hjälpa människor att uppfylla sina drömmar. Vi söker just nu en administrativ handläggare. Du kommer tillhöra avdelningen för verksamhetsstöd och rådgivning, där ett av uppdragen är att på ett snabbt, effektivt och rättssäkert sätt hantera förvaltningens handlingar enligt gällande lagstiftning, riktlinjer och rutiner. Avdelningen har även uppdraget att stödja förvaltningen med övergripande tjänster och service som inte är kopplade till myndighetsutövning. Avdelningen bedriver även energi- och klimatrådgivning till näringslivet, föreningar och privatpersoner.

Arbetsuppgifter

• Säkerställa genom granskning att inkomna ärenden kopplat till myndighetsutövning är eller blir kompletta för vidare leverans i processen till myndighetshandläggare. • Registrering av handlingar. • Kontakt med kund för komplettering och övriga administrativa frågor kopplat till handläggningsprocessen • I tjänsten ingår också en stor del arbetsuppgifter kopplade till avdelningens övergripande stöd till hela förvaltningen t ex reception, GDPR, fastighet, inköp och upphandling etc. • Vara en aktiv del i internt utvecklingsarbete samt delta i nätverk.

Kvalifikationer

Vi söker dig som Utifrån en hög servicekänsla fokuserar på helheten och skapar delaktighet genom dialog med din omgivning. Du drivs av en vilja att se möjligheter till förbättring och genom tidigare erfarenheter för du in nya perspektiv till verksamheten. Du har förmåga att entusiasmera, skapa arbetsglädje och ett gott samarbetsklimat samtidigt som du är beslutsam och tydlig när så krävs. Eftersom vi arbetar med ett uttalat serviceperspektiv mot våra kunder och internt ser vi gärna att du är en person som drivs av att samarbeta och möta kunden utifrån deras perspektiv och hittar kreativa lösningar inom ramen av rättssäkerhet. Du känner ansvar för bredden i ditt arbete, där både enklare uppgifter är av samma vikt som avancerade för att bidra med din del i helheten. Du som söker har en utbildning på lägst gymnasienivå men meriterande om du har en eftergymnasial utbildning som samhällsvetare eller med inriktning service management. Mycket god svenska i tal och skrift, gärna även engelska. Meriterande om du arbetat med GDPR, kundservice, administration, handläggning eller myndighetsutövning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Fakta om tjänsten

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Tillträde
Så snart som möjligt
Publicerad
2021-09-09
Ansök senast
2021-10-02

Upplysningar

Ansökan

Referensnummer
C62554 - 2021 Ansök

Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Varmt välkommen med din ansökan!