Enhetschef till administrationsenheten

Om arbetsplatsen

Bygg- och miljöförvaltningen ska genom sitt uppdrag möjliggöra en god livsmiljö för invånare, besökare och näringsidkare i ett växande Halmstad. Organisationen är i ett starkt utvecklingsskede både gällande service och som en viktig aktör i att bygga en hållbar kommun. Vår förvaltning ansvarar bland annat för kartförsörjning, bygglov, lantmäteriförrättningar, miljö- och hälsoskyddsfrågor. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Halmstad. Vill du vara med och påverka?

Arbetsuppgifter

Vill du vara med och bidra som ledare i en viktig central och tidskritisk verksamhet? I detta uppdrag krävs ett utvecklande ledarskap, god kompetens, servicetänk och flexibilitet. Administrationsenheten är i en utvecklingsfas vad gäller digitalisering, vilket innebär förändring i system- och ärendehantering och nya sätt att tänka. Är du vår enhetschef för administration? Skicka in din ansökan till tjänsten så snart som möjligt. På enheten jobbar idag ett 10-tal medarbetare. Enhetens uppdrag inkluderar diarie- och administrativ hantering av områdena miljö, hälsoskydd, livsmedel, bygg, alkohol och tobak. Nämndadministration, ekonomi, inköp, GDPR och besökshantering är också exempel på innehåll som ligger på enhetens ansvar. Även fastighet, larm/lås/passage, fordonsadministration, id-kort etc administreras här. Som enhetschef har du personalansvar, budgetansvar och verksamhetsansvar. Du har övergripande ansvar på enheten för rättsäkerhet och utförande av effektiva processer. Du kommer i denna roll att utveckla samarbete med andra avdelningar och bidra till att processer och arbetssätt kontinuerligt förbättras och effektiviseras. Som enhetschef förväntas du bidra till att skapa ett effektivt team och agera utifrån tillit och en god dialog med medarbetare och chefskollegor. Du har en stark vilja till att driva förändringsarbete och förbättringar och har en positiv attityd till att prova nytt. Du förhåller dig med enkelhet till lagar och förordningar som är gällande utifrån myndighetsutövning och kommunal verksamhet.

Kvalifikationer

För att lyckas i detta uppdrag tror vi att du har minst ett års erfarenhet av chefsposition med personalansvar. Du har även erfarenhet av arbete med administration , support, servicefunktion eller liknande. Om du har erfarenhet av förändringsarbete, kundservice och kvalitetsarbete är det en stor fördel. Du har en högskoleutbildning eller motsvarande utbildning inom relevant område. Det är meriterande om du har utbildning inom IT, digitalisering eller kvalitet. Även utbildning inom ledarskap, tex UL är önskvärt. Du som söker tjänsten ska kunna leda arbetsgruppen utifrån ett utvecklande och tillitsbaserat ledarskap. Du sätter lämpliga normer för beteende och motiverar andra. Du följer upp enhetens arbete mot mål enligt tidsplan. Du har lätt för att skapa goda relationer och nätverk. Du samverkar med andra avdelningar, skapar goda kontakter och verkar för hela förvaltningen. Du är bra på att planera och organisera. Du arbetar med måluppfyllelse och verksamhetsplanering utifrån kommunens modell. Du leder en viktig funktion som ska fungera i verksamheten hela året om. För dig som söker är det självklart att leverera goda resultat och uppfylla kundförväntningar. I uppdraget servar enheten såväl interna som interna kunder och uppfyller den kvalitetsnivå som krävs i utförda leveranser.

Fakta om tjänsten

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Publicerad
2021-12-23
Ansök senast
2022-01-16

Upplysningar

Ansökan

Referensnummer
BM2021/00056 Ansök