Controller till Hemvårdsförvaltningen

Om arbetsplatsen

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.

Arbetsuppgifter

Nu söker vi dig som vill ge ett strategiskt och operativt controllerstöd i upphandlingar på Hemvårdförvaltningen. Controllern kommer att vara förvaltningens kontaktperson i upphandlingsfrågor och samarbetar nära upphandlingsenheten på kommunledningsförvaltningen. Du kommer att göra uppföljningar och analys av kostnader, medverka i förstudier, ta fram kravställningar, utarbeta upphandlingsdokument, annonsera i elektroniska databaser samt utvärdera inkomna anbud. Du kommer att arbeta både konsultativt i upphandlingsfrågor men är även projektledare och/eller koordinator. Du kommer att vara vår expert inom området. I tjänsten ingår även att göra utredningar samt beslutsunderlag inom områden som hemsjukvård, service- och omsorg för våra äldre i Halmstad. Uppdragen är ofta strategiska men varierar i omfattning och svårighetsgrad. Ett arbetsområde som växer är till exempel ansökan och uppföljning av statsbidrag. Du ska tycka om att förbättra och effektivisera rutiner och processer, du är bra på att skapa struktur, är initiativrik och delar generöst med dig av din kompetens och erfarenhet. Du har god analytisk förmåga och är van att jobba med både detaljer och helheter.

Kvalifikationer

Du ska: •Ha minst högskoleexamen inom ekonomi på högskole/universitetsnivå •Arbetat som Controller i minst 2 år. •Van vid att skriva rapporter, tjänsteskrivelser och yttranden samt svarat på remisser och andra typer av skrivelser med god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. •Genomgått utbildning inom upphandlingsfrågor •Ha minst 2 års arbetsmässig erfarenhet av upphandlingsprocesser från start till slut inklusive god kunskap om bland annat LOV och LOU •Meriterande med erfarenhet av offentlig verksamhet, kommun, stat eller region •Meriterande med kompetens inom verksamhetsområden som Hemvårdsförvaltningen täcker. Hos oss får du möjlighet att arbeta tillsammans med kollegor som uttrycker att deras arbete kännetecknas av arbetsglädje. Vi är en avdelning med hög trivsel och gemenskap. Vi är måna om att hjälpa och göra varandra bättre. Är det dig vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!

Fakta om tjänsten

Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Tillträde
Så snart som möjligt, enligt överenskommelse.
Publicerad
2021-10-13
Ansök senast
2021-11-03

Upplysningar

  • Karin Quander
    Avdelningschef ekonomi & administration
    Telefon: 070-2238702
    E-post: Karin Quander
  • Anna Cedergren
    HR-Specialist, Kommunledningsförvaltningen
    E-post: Anna Cedergren

Ansökan

Referensnummer
C65053 - 2021 Ansök

Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal. Varmt välkommen med din ansökan!