• Halmstads webbplatser

Undersköterska med tidsbegränsat uppdrag som planerare till Tylö hemtjänst

Om arbetsplatsen

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.

Arbetsuppgifter

Till uppdraget kommer du som undersköterska att arbeta aktivt i det dagliga vård- och omsorgsarbetet, där du utför beviljade insatser för verksamhetens kunder. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att arbeta utomhus och i kundernas hem. I tjänsten ingår helgtjänstgöring, och arbetstiderna är fördelade på dag- och kvällspass under veckans alla dagar. För att arbeta i Tylö hemtjänst krävs B-körkort.

Planeringsuppdraget innebär ett behovsstyrt administrativt arbete men även utförande av kontinuerliga insatser. I arbetet som planerare ingår det att samverka med andra professioner utifrån kundens behov, såsom sjuksköterskor, rehabteam, biståndshandläggare m.fl. Du kommer att planera den dagliga bemanningen och hantera oplanerad frånvaro.

Som planerare ansvarar du för planeringen av beslutade insatser för våra kunder i vårt planeringsverktyg och använder flera andra systemverktyg. Du deltar aktivt i nätverk med andra planerare inom hemtjänsten.

Kvalifikationer

För att stötta upp i verksamheten söker vi nu dig som är utbildad undersköterska som likväl mot vårdarbetet är intresserad av uppdraget som planerare på enheten. Du har arbetat inom hemtjänsten och genom dina erfarenheter förstår du vilka förutsättningar som behövs genom planeringen. Tidigare erfarenhet av planeringsinsatser är meriterande.

Du har god datorvana och kunskaper i system som till exempel Heroma och Intraphone. Kunskaper och intresse för verksamhetsekonomi och digitalisering är önskvärt.

För att trivas i rollen som undersköterska med planeringsuppdrag bör du trivas i en arbetsmiljö med tidvis högt arbetstempo och kunna lösa oplanerade händelser med god struktur- och planeringsförmåga. Du balanserar ordningsamhet och förmåga att se helheten med flexibilitet och ödmjukhet.

Som person är du tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med och har förmågan att skapa förtroende, trygghet och engagemang bland kunder, personal och samarbetspartners. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och trivs med att arbeta i en roll med många kontaktytor.

Vi värdesätter också att du är en trygg person med visioner och intresse för fortsatt verksamhetsutveckling. Vi utgår ifrån att du har ett gott bemötande till alla och arbetar efter Hemvårdsförvaltningens värdegrund med ledorden - Tillit, Respekt och Ödmjukhet.

Arbetet som undersköterska med uppdrag som planerare är tidsbegränsat och det är behovet i verksamheten som styr tidsbegränsningens omfattning.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Fakta om tjänsten

Antal tjänster
1
Anställningsform
Tidsbegränsad anställning
Omfattning
Heltid
Tillträde
Tillträde snarast
Publicerad
2024-09-10
Ansök senast
2024-10-31

Upplysningar

  • Therese Norrman
    Enhetschef
  • Kommunal
    Telefon: 035-138070

Ansökan

Referensnummer
C208137 - 2024Ansök

Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu ett registerutdrag på polisens hemsida med ditt BankID. Öppna E-tjänsten och beställ - "Utdrag för att kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med i oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Varmt välkommen med din ansökan!