Avgiftshandläggare till sommarvikariat på hemvårdsförvaltningen 2024

Om arbetsplatsen

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.

Arbetsuppgifter

Till sommaren 2024 söker vi dig som kan ersätta ordinarie personal under huvudsemestern juni, juli och augusti.

Som avgiftshandläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att beräkna och fatta beslut om avgift utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen.

Det innebär bland annat att handlägga och att hantera avgiftsärenden för hemvårdsförvaltningens kunder.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med avgiftsärenden inom äldreomsorgen eller likvärdiga arbetsuppgifter, som har lägst tre års högskolekompetens med fördel inom administration och ekonomi eller annan utbildning som vi finner likvärdig för tjänsten.

Du behöver ha en hög digital förmåga att snabbt behärska tekniska och digitala verksamhetssystem då du kommer att arbeta i flera olika digitala system. Hjälpas åt i teamet och ett gott samarbete med olika enheter inom hemvårdsförvaltningen är viktiga grunder i vår enhet.

- Du har ett självständigt arbetssätt, är strukturerad, med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
- Du har en god samarbetsförmåga.
- Du är van att planera både på kort och lång sikt och du ser till att dina uppgifter slutföres i tid.
- Du är noggrann och följer det regelverk som finns för arbetet.

För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är lugn, tillmötesgående och har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och hitta lösningar.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Fakta om tjänsten

Antal tjänster
1
Anställningsform
Tidsbegränsad anställning
Omfattning
Heltid
Tillträde
Tillträde enligt överenskommelse
Publicerad
2024-01-09
Ansök senast
2024-03-31

Upplysningar

  • Eva Johansson
    Enhetschef
  • Åsa Rane
    Chefsstöd
  • Susanne Nilsson
    Samordnare, avgiftsenheten
    Telefon: 035-137000
  • Vision
    Telefon: 035-137040
  • Kommunal
    Telefon: 035-138070

Ansökan

Referensnummer
C172026 - 2024Ansök

Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag på polisens hemsida med ditt bank- id. Öppna E-tjänsten och beställ - "kontroll av egna uppgifter". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med och uppvisas i samband med rekryteringen.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Vi kommer kalla till intervjuer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!