Enhetskoordinator till hemtjänsten

Om arbetsplatsen

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Hemvårdsförvaltningen
ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.

Ett jobb med plats för utveckling, kreativitet och samarbete!
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla en helt ny roll inom hemtjänsten! Vill du ha ett arbete som är betydelsefullt och omväxlande med högt tempo? Då kanske just du är vårt nya chefsstöd!

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill arbeta som enhetskoordinator på Vallås eller i Haverdal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som administrativt chefsstöd är att stödja enhetschefen att nå verksamhetens mål, bibehålla en god arbetsmiljö och möjliggöra ett närvarande ledarskap. Du är underställd enhetschefen på enheten och deltar aktivt i nätverk med andra enhetskoordinatorer inom hemtjänsten.

I arbetet ingår bland annat att
• Stötta enhetschefen i framtagande av underlag i olika processer genom att följa upp, analysera och komma med förslag på åtgärder

• Stödja enhetschefen i att ta fram handlingsplaner för att åtgärda identifierade brister i verksamheten, genomföra utredningar inom verksamhetsområdet

• Praktisk samordning, förberedelser och planering av möten, utbildningar och övriga verksamhetsnära uppgifter såsom sekreterarskap vid möte

• Samordna, handlägga och hantera inkommande kundärenden och synpunkter till verksamheten

• Schemaläggning för personal och samordning av personalresurser till exempel semesterplanering och introduktion/bredvidgång för nyanställda.

• Ansvara för behörigheter, inventering och beställningar samt andra förkommande administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer

Vi söker dig som är noggrann och strukturerad!
Administrativ utbildning på lägst gymnasienivå eller utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig, högskoleutbildning är meriterande. Du har minst ett års erfarenhet av administrativt arbete, det är meriterande om du har
arbetat med schemaläggning/bemannings- och semesterplanering eller har arbetat som chef. Önskvärt att du även har erfarenhet av att attestera ekonomiska transaktioner. För tjänsten krävs god datorvana, goda kunskaper i Officepaketet och grundläggande kunskaper i att arbeta i system samt har förmågan att kunna tillgodogöra dig nya IT-system.

Arbetet som enhetskoordinator kräver stor social förmåga då man möter många människor i det dagliga arbetet. Du har ett serviceinriktat bemötande, är tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med, du har förmågan att skapa
förtroende, trygghet och engagemang bland kunder, personal och samarbetspartners. Tjänsten innebär självständigt arbete såväl som i team samt kräver tjänsten att du kan arbeta fysiskt på plats.

Som person är du noggrann, ansvarstagande och trygg i att kunna fatta beslut. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, sätter upp och håller tidsramar, påminner och följer upp. Arbetets art och struktur kan förändras snabbt under en dag vilket ställer krav på dig att kunna anpassa dig till nya förutsättningar som uppkommer. Du har en analytisk förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Vi utgår ifrån att du har ett gott bemötande till alla samt att du arbetar efter Hemvårdsförvaltningens värdegrund med ledorden - Tillit, Respekt och Ödmjukhet.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

Fakta om tjänsten

Antal tjänster
2
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Tillträde
Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tjänsten är schemalagd dagtid. (veckoarbetstidsmått 40 h/vecka) Tillträde enligt överenskommelse
Publicerad
2022-06-17
Ansök senast
2022-07-03

Upplysningar

  • Marinette Urell
    Verksamhetschef, hemtjänst
    Telefon: 0738- 50 88 53
  • För kontaktuppgifter till facklig företrädare:
    Kontakta Halmstad Direkt
    Telefon: 035-13 70 00

Ansökan

Referensnummer
HN 2022/00168Ansök

Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om
annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi kommer gå igenom urvalet löpande.

För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag på polisens hemsida med ditt bank- id. Öppna E-tjänsten och beställ - "kontroll av egna uppgifter". Utdraget skickas till din
brevlåda och ska tas med och uppvisas i samband med rekryteringen.
Som anställd i Halmstad kommun erbjuder vi friskvårdsbidrag. Vi har en aktiv personalförening med blandade aktiviteter
för alla.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Varmt välkommen med din ansökan!