Undersköterska/vårdbiträde med uppdrag som planerare Akvarellens hemtjänst

Om arbetsplatsen

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Hemvårdsförvaltningen
ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.

Arbetsuppgifter

Vi erbjuder ett omväxlande arbete med fokus på att skapa en god vardag för våra kunder genom vård, omsorg och service utifrån den enskildes behov och önskemål. Vi söker nu dig som vill arbeta som undersköterska/vårdbiträde med uppdrag som planerare. Du har en grundanställning som undersköterska/vårdbiträde med ett tidsbegränsat uppdrag som planerare på två år.

Arbetet som undersköterska/vårdbiträde består i huvudsak av att arbeta i det dagliga vård och omsorgsarbetet där du utför beviljade insatser för verksamhetens kunder, kvälls- och helgtjänstgöring ingår.

Planeringsuppdraget innebär ett behovsstyrt administrativt arbete men även utförande av kontinuerliga insatser. I arbetet som planerare ingår det att samverka med andra professioner utifrån kundens behov såsom sjuksköterska, rehabteam, biståndshandläggare mfl. I uppdraget ingår det att planera den dagliga bemanningen och hantera oplanerad frånvaro. Du har ansvar för planering av beslutade insatser för våra kunder i vårt planeringsverktyg samt använder flera andra systemverktyg.

Du deltar aktivt i nätverk med andra planerare inom hemtjänsten.

Kvalifikationer

Undersköterska eller utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har två års praktisk erfarenhet av vård- och omsorgsarbete, meriterande med minst ett års erfarenhet av att arbeta med insatsplanering och resursoptimering utifrån kundernas beviljade insatser.

Du har god datorvana och kunskap i digitala system, goda IT-kunskaper i basala system såsom Officepaketet etc. Grundläggande kunskaper att arbeta i system, meriterande med erfarenhet av system såsom Intraphone, Life Care, Magna Cura, SignIT, e-handel och ruttplanering.

För att trivas i rollen som undersköterska med planeraruppdrag tycker du om att arbeta i en arbetsmiljö med tidvis högt arbetstempo och löser oplanerade händelser med god struktur- och planeringsförmåga. Du är trygg i att fatta egna beslut, balanserar ordningsamhet och förmågan att se helheten i flödet med flexibilitet och ödmjukhet. Du ser dig själv som en resurs i verksamheten och kan snabbt ställa om från planeraruppdraget med kort varsel och ta dig an vårdarbetet vid behov.

Som person är du tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med, du har förmågan att skapa förtroende, trygghet och engagemang bland kunder, personal och samarbetspartners. Du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift på svenska och du trivs med att arbeta i en roll med många kontaktytor.

Vi utgår ifrån att du har ett gott bemötande till alla samt att du arbetar efter Hemvårdsförvaltningens värdegrund med ledorden - Tillit, Respekt och Ödmjukhet.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.

Fakta om tjänsten

Antal tjänster
2
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Tillträde
Tillsvidare med 2 års tidsbegränsat uppdrag som planerare Tjänsten är schemalagd dagtid, kvällstid och helg (veckoarbetstidsmått 37h/vecka) Tillträde snarast enligt överenskommelse
Publicerad
2022-06-17
Ansök senast
2022-07-03

Upplysningar

  • Susanne Rückert
  • Kommunal
    Telefon: 035-138070

Ansökan

Referensnummer
HN 2022/00169Ansök

Övrig information

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi kommer gå igenom urvalet löpande.

För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag på polisens hemsida med ditt bank- id. Öppna E-tjänsten och beställ - "kontroll av egna uppgifter". Utdraget skickas till din brevlåda och ska tas med och uppvisas i samband med rekryteringen.

Som anställd i Halmstad kommun erbjuder vi friskvårdsbidrag. Vi har en aktiv personalförening med blandade aktiviteter för alla.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.

Varmt välkommen med din ansökan!