Dela sidan på sociala medier
Kontakta Halmstads kommun
Telefon | Öppettider för besökare | Besöksadress |
---|---|---|
035-13 70 00 | Måndag-torsdag | Rådhuset, Kyrkogatan 5 |
| Kl. 08.00 - 17.00 |
|
Telefontider | Fredag | Postadress |
Måndag-torsdag | Kl. 08.00 - 16.00 | 301 05 Halmstad |
Kl. 07.00 - 17.00 |
| |
Fredag |
| E-post |
Kl. 07.00 - 16.00 | Se karta![]() | direkt@halmstad.se |
För dig som studerar på vuxenutbildningen i Halmstad finns möjlighet att framföra klagomål gällande all verksamhet som Halmstad Lärcentrum är huvudman för. Oavsett vad du vill framföra är din åsikt viktig för oss i vår strävan efter att ge studerande inom vuxenutbildningen den högsta kvalitén på sina studier.
Om du som elev har klagomål ska du i första hand vända dig till din lärare eller annan personal på den skola där du studerar. Om du av någon anledning inte vill eller kan vända dig till skolans personal, ska du vända dig till rektor på Halmstad Lärcentrum. Läs mer om våra rutiner för klagomålshantering här.
För att ditt klagomål ska bli hanterat på bästa sätt kan du fylla i e-formuläret för klagomål inom vuxenutbildningen. Genom att fylla i e-formuläret, skickas ditt ärende automatiskt till rekor på Halmstad Lärcentrum. Du kan även välja att fylla i blanketten ”Klagomål inom vuxenutbildningen”. Denna blankett finns att hämta i receptionen på Halmstad Lärcentrum.
Ditt klagomål kan komma att diarieföras och registreras. Rektor på Halmstad Lärcentrum går alltid igenom de klagomål som framförs och återkopplar inom högst 10 arbetsdagar.
Om du inte känner dig nöjd med kommunens eller skolans hantering av klagomålet, finns statliga myndigheter som arbetar med skolfrågor.