Dela sidan på sociala medier

Kontakta Halmstads kommun

Telefon

Öppettider för besökare

Besöksadress

035-13 70 00

Måndag-torsdag

Rådhuset, Kyrkogatan 5

 

Kl. 08.00 - 17.00

 

Telefontider

Fredag

Postadress

Måndag-torsdag

Kl. 08.00 - 16.00

301 05 Halmstad

Kl. 07.00 - 17.00

 

 

Fredag

 

E-post

Kl. 07.00 - 16.00

Se kartalänk till annan webbplatsdirekt@halmstad.se

Skollunch under distansstudier

Du som är elev på någon av kommunens gymnasieskolor kan beställa lunchlåda under distansundervisningen. Alla elever som studerar på en kommunal gymnasieskola i Halmstad kan beställa lunchlåda, oavsett vart du bor.

För att få lunchlåda måste myndig elev eller vårdnadshavare göra en beställning varje vecka. Beställ senast onsdagar klockan 23.59 inför varje vecka.

Meddela eventuell specialkost i din anmälan. Om du har behov av specialkost ska du ha anmält det sedan tidigare till skolan.

Beställ skollunch i vår e-tjänstlänk till annan webbplats

Du behöver BankID för att logga in. Har du inte BankID kan du kontakta kommunen via e-post för att få hjälp med din beställning.


Här kan du hämta din lunchlåda

  • Getingeskolan
  • Gullbrandstorpsskolan
  • Söndrumsskolan (åk 5-9)
  • Trönningeskolan
  • Vallåsskolan (högstadiet)
  • Kattegattgymnasiet (baksidan av matsalen, mot Slottsjordsvägen)
  • Österledsskolan

För att minimera smittspridningen kommer utlämning av lunchlådor att ske vid följande tider:

  • På måndagar mellan klockan 15.00–17.00 hämtas lunchlådor för tisdag–torsdag
  • På torsdag mellan klockan 15.00–17.00 hämtas lunchlådor för fredag–måndag


50 kronor för varje matlåda som inte hämtas

För att undvika matsvinn debiteras du 50 kronor om du inte hämtar ut din matlåda.


Detta ingår i lunchen

Lunchen som erbjuds är en traditionell skollunch. Sallad och dryck ingår inte.

Kontakta kommunen via e-post om du har fler frågor.

Tänk på att avhämtning av mat inte är ett giltigt skäl för att vara frånvarande från lektioner.

Informationstext GDPR

Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig när du beställer skollunch via e-tjänsten.

Ändamålet med behandlingen

Syftet med behandlingen är att utbildnings- och arbetsmarknadsnämnden ska kunna administrera beställningar av skollunch under pågående distansundervisning. Vi behandlar personnummer och uppgift om allergi/specialkost för att säkerställa att rätt elev får rätt beställning.

Laglig grund för behandlingen

Den rättsliga grund som gäller för behandling av personuppgifter för att kunna administrera beställningar av skollunch under pågående distansundervisning är uppgift av allmänt intresse.